Friday 9 December 2011

@ Jalan penyelesaian....

Pada suatu hari, sepasang sahabat sedang berbual-bual dan berbincang masalah masing-masing
di sebuah kedai kopi lama di tepi jalan.........

Mat : aku ade masalah la din.....
Din : masalah ape plak????
Mat : ni yang aku nk mintak tolong ko ni
Din : lain macam plak bunyi nye. tak sedap hati plak rasenye.
Mat : aku kalo bleh nak pinjam duit kau dalam seribu dua
Din : mak ai!! banyak tu! kau nak buat ape dengan duit tu???
        bukan tak nak bagi pinjam, tapi aku pun tengah pokai ni.....
        air yang kite minum sekarang ni pun tak tau sape nak bayar.. hehehe
Mat : setakat air minum ni aku boleh bayar... tapi aku perlukan duit tu jugak
Din : nak buat ape duit banyak tu???
Mat : sebenarnye aku ade masalah dengan katil aku.. rase macam ade orang kat bawah katil aku masa tidur...
         aku ade jumpe doktor psikologi, citer pasal problem aku ni. pastu dia kata aku kene buat sesi rawatan    
         dua kali seminggu selama tiga bulan berturut-turut.....
Din : dah tu???
Mat : caj rawatan tu lebih kurang seribu ringgit....
Din : hhaaa!!! pergh!!


Setelah beberape jam mereka bertemenung dengan memikirkan masalah si Mat ini...........
Din pun memberi cadangan yang agak seberape bernas...

Din : hek eleh! ape susah, kau tidur atas tilam tak payah atas katil.. kan setel masalah....
Mat : Cis!! betul gak! tak terpikir pulak aku....


No comments:

Post a Comment